Sidokudde, ridning och solskydd

Tiden bara rusar iväg och Eddie är redan ett halvt kilo tygre än då vi först sågs för 19 dagar sedan. Förutom lite magknik så mår han toppen och nu sover han till och med i egen vagga :) Stora killen!
Har haft problem med att han inte vill sova på rygg som de egentligen "ska" göra för att minimera risken för tidig spädbarnsdöd. Då jag antog att vi inte var de enda att ha de problemet så sökte jag mig ut på nätet. Hittade en sidokudde som jag fick tag i billigt begagnad. Den rekommenderas verkligen! Nu sover Eddie skönt på sidan och vi kan sova tryggt medvetna om att han inte kan rulla över på mage.
Igår satt jag äntligen upp på Cezar igen. Vilken känsla, som jag har saknat den. Tog en kort tur, både för min egen skull och för att inte chansa på att Eddie skulle vakna när maten var ute i skogen och lekte. Han med en galopp i skogen och nu längtar jag nästan mer tills nästa gång jag kan hoppa upp igen. Han är verkligen en gentleman och gör allt man ber honom, även om han bara är 5 år gammal <3 Han var lite stel och shit vilket träningssug jag fick när jag kände det. Vill träna och lösgöra honom, bli alldeles slut i kroppen och känna mig så där nöjd som man kan göra efter ett ridpass. Min förhoppning är att kunna rida en gång i veckan, hoppas verkligen att det kommer att gå. Det är ju inte lätt att planera in sådant när man har en liten som är beroende av en. Ska nog truga Eddie med att han kan få en bil när han blir stor bara jag får rida :D
Ingen som ska förbi hööks snart eller? Får kanske ta mig en tur dit snart själv annars. Måste nämnligen köpa solskydd till bilen (för Eddies skull) och Hööks har så klart ett som passar mig i smaken :) Lena Furberg målar så himla underbart. Blev verkligen glad när hon erbjöd sig att måla loggorna till 4H, de blev sååå söta
Vem svänger förbi Hööks och köper en åt mig? (bild lånad från www.hooks.se)
En av loggorna Lena målade åt oss (bild lånad från www.alingsas4h.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0