Redan tisdag

Herregud vad dagarna gått fort. Köket börjar bli klart. Det som återstår är att J ska komma och sätta kakel i köket och klinkers i hallen. Sedan ska snickarna hit och göra lite småsaker innan jag och Peter målar väggar, fönster och dörrfoder. Sedan ska det ju spacklas lite och fixas med nya lister...puh. Blir nog bra när det är klart :D

Hästen har vilat i helgen eftersom jag skadade foten i torsdags. Kände efter ridningen i fredags att det nog inte var så smart att sitta upp på hästen innan foten läkt lite bättre. Haltar nästan inget nu men visst gör det ont ibland. Dock måste man röra på sig för att få upp styrkan och balansen igen så gå gå gå.

I går blev det en snabb övning med C. En så kallad Join-up. Det slutade med att C gick lös som en hund efter mig i hagen. Kände mig nöjd efter det kosta men effektiva passet. Idag stod longering på schemat och efter att jag rotat fram 4 små bommar ur Linas garage så satte vi fart. Han fick hoppa ett rätuppstående på ca 55. Oj va knackigt. Men det kommer nog bara vi över. Efter några skutt och en spark från Cezar satte jag på gummisnodden och gud va duktig han var. Tror allt att skutten innan fick honom att lösgöra sig ordentligt bra. Är supernöjd :D Tränade efteråt lite på skrämselsaker då stallägarna fått upp en stor kontainer. Han slängde sig en gång men var snabbt framme igen för att undersöka. Jag bankade och slog på allt jag kom åt och viftade med saker. Att lägga saker på honom fungerade superbra men kartongbiten under magen kickade han genast bort...hehe. 

Har haft besök av två älgar idag. De går på hygget rakt över vägen och flyttar sig inte för varken bilar eller människor. Stod och pratade lite med dem när jag hämtade posten och de hade inte en tanke på att bli rädda. 

Cezars sköna avslappningsstil, precis som gamle Spicey gjorde ju <3




När jag gick in i tvättstugan ikväll blev jag minst sagt förvånad av en ordentlig bländning. Va fan, solen ska ju inte gå ner i norr! Nej då, inte solen, bara Lina och Kennys nya fönster...hehe. Vill också ha sådana fönster ju, skitsnygga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0