Maskar och svullnader

Vi upptäckte att Gustaf har bandmask här i söndags. Har tyckt att han varit lite kass i pälsen och lite smal så nu kom svaret. Avmaskade alla katter med Droncit i går och jisses säger jag bara. Har hjälp många människor att avmaska deras katter men här skulle nog jag behöva hjälp också. Cilla är lättast, hon sväljer pillret på en gång. Ture och Vera fungerar ok men Gustaf är katastrof. Han slåss för sitt liv. Lindade in honomn hårt i en handduk, tvingar in pillret i munnen...och han spottar ut. Efter ett bra tag fick han i sig det i alla fall men usch va arg han var på mig :(



Med Cezars är det som vanligt.
Jag har slutat med våtvarma omslag då det inte hjälper. Nu har febern avtagit och han är mycket piggare och gladare, dock återstår den hämska svullnaden. Nu går han på lösdriften med lindor under nätterna. Om han inte börjar bli bättre snart så blir det en tur till Åby på torsdag där både veterinär och hovslagare står redo att ta emot honom. Ett stort tack till Lina (som har erbjudit sig att vara chafför).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0