Hovböld?

I torsdags tappade Cezar en sko höger bak.

I lördags var han svullen om alla ben.

I söndags började han bli ordentligt svullen i höger bak.
Eftersom han kan bli svullen till och från så tänkte jag inte så mycket på det mer än att han hade en tappsko på just den hoven.

I måndags slog jag på en sko
Cezar var snäll och reagerade inget.

I tisdags Var han rejält svullen 
Blev såklart orolig och drog av skon och sprutade in jodopax i sömhålen.

I dag var han fortfarande svullen
Misstänker hovböld så nu står han inne med våtvarmt omslag.

Han går på hoven men belastar den inte lika mycket som vanligt och reagerade inte när jag tryckte med visitertång. Är osäker på varför han har fått det. Han började ju bli svullen redan i helgen. Nu vet jag varken ut eller in. Varför kan hästar inte prata? Det hade varit så mycket enklare då.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Puls? Värme? Konstigt att han inte reagerar på tången..

Hoppas han blir bättre snart!

2011-02-16 @ 15:36:11
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0