Åby

Idag var det dags att åka till Åby med Cezars. Lastade straxt efter 06:00. Cezars var duktig och gick på nästan på en gång. Körde ner till Åby och var där i god tid. Lastade ut en svettig häst (gillar inet att åka transport) och släppte in honom i en ledig box (vi var ensamma där). Sedan tittade vetrinären på honom, böjde benet och sprang. En liten hälta men ingen allvarlig. Cezars fick sedan lugnande och vi gick mot röntgen. Efetr x antal röntgenplåtar passade jag på att ställa upp C på vågen som visade 619 kg (lite mer än jag trott om man säger så). Stälde in C i boxen igen och gick för att titta på plåtarna. Allt såg fint ut. Svullnaden beror på en inflammation. 

Efter detta gick vi iväg med hovslagaren. Hovis skar upp C´s sprickor och konstaterade att de var ingen fara med dem (pustar ut). Cezars fick lite mer lugnande och sedan kunde hovis sko utan några problem. Måste säga att C uppförde sig väldigt bra hela dagen. 

Nu har jag fått Metacam utskrivet och även en salva med sulfanilamid till hans sår. Sammanfattningvis så kan jag ju bara säga att det var en stor sten som lättade från mitt hjärta. Flyger på moln nu!

Cezar när han hade feber förra veckan. Gud va han var seg och trött :(
  

Cezars i sin box på Åby


Cezars fick ett varmt välkomnande av två gnäggande hästar på hemmaplan.

Cezars hemma igen :)




Har tappat räkningen över hur många gånger Cezar rullat sedan vi kommit hem. Många gånger blev det i alla fall.


Här är två videoklipp som visar hur glad han är över att vara hemma igen

http://www.youtube.com/watch?v=sWJlFssZNY0

http://www.youtube.com/watch?v=UHef2kEXKFA


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad skönt att det inte var något värre!



Vid 11 ska det ridas ;)

2011-02-24 @ 17:59:35
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0