Våtvarmt omslag

Cezar är inne i natt också. Dock tyckte jag han reagera mindre idag. Bara ett litet skutt när jag fixade med hoven, inte massa som det var igår :D


Våtvarmt omslag (ett av de många olika varianter som finns)
- Lägg jodopaxindränk bomull (utspädd jodopax) i sulan och runt hoven, även över ballarna. .
- Linda en gasbinda som ett galoppbandage.
- Linda in hoven i plastfolie
- Täck hoven med tidningspapper
- Linda en bomullslinda runt hoven
- Trä en plastpåse över hoven
- Täck alltihop med silvertejp
Tänk på att omslaget ska kunna sitta på upp till 24 timmar utan att åka av. Var försiktig så att du inte lindar för hårt så att det stasar.
Jag lånar en "sko" av Lina som jag har överst för att inte omslaget ska åka av. Den är verkligen superbra och jag kan verkligen rekommendera den.
Cezar i sin nattdräkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0