Utvärdering av kattsand

Hade från början Tidy Cats som vi var supernöjda med. Ingen lukt och klumpade sig mycket bra. Dock var priset i dyraste laget. Har för mig att 10 liter kostade ungefär 260 kr.
Bytte och provade Pussi kompakt. Vi anser denna fungerar exakt lika bra som Tidy Cats, dock dammar denna mycket mer. Fick bli lite mer damm istället för att länsa plånboken varje gång man skulle handla. Sparade även in bensinpengar på pussi då denna finns i vår vanliga mataffär till skillnad mot tidy cats som närmast låg 5 mil bort. Har för mig att 10 liter kostar ungefär 90-100 kr
Har nu testat Euroshoppers kattsand som kostar ca 23 kr för en säck på 5 kg. Tycker den har alldeles för stora bitar i sig, klumpar inte lika bra som pussi och kapslar inte in lukten. Det enda som är bra med denna är priset, dock kommer jag aldrig mer köpa denna variant av kattsand.
Smartson har gjort ett test där både pussi finns med och euroshopper.
http://www.smartson.se/test/fritid/test-av-tio-sorters-kattsand-2008.htm
Pussi kom på en tredjeplats av 10 möjliga, sist kom euroshopper.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vi kör med Pussi, bra och prisvärd! Då vet jag att vi inte ska köpa euroshoper iaf=)

2011-04-15 @ 14:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0