Monty Roberts - HÄSTARNA I MITT LIV

Har nu läst klart Monty Roberts bok Hästarna i mitt liv. Det är roligt att läsa om Montys liv med hästar och hur han utvecklar sin kommunikation med dessa varelser. Rekommenderas!

"Om hästen själv får bestämma över när den ska rygga, kan den använda det mot en när den vill. När ryggandet däremot ingår i samarbete mellan människa och häst, och är någonting man gför tillsammans, kan hästen inte att använda ryggandet för att få ett övertag." (Roberts, M. 2004. Hästarna i mitt liv. s 175f).

Redan andra dagen med Cezar backade han sig lös ur stallgången. Har har verkligen lärt sig att komma undan på detta sätt. Han backar så fort han inte vill gå förbi någonting, han backar när man skulle spola benen etc. Detta har jag arbetet med en hel del och nu kan jag se förbättringar även om vi har en bit kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0