Nu känns allt mycket bättre

Idag var det dags för Cezar att få nya skor igen. För första gången i mitt hästliv såg jag inte fram emot att hovslagaren skulle komma. Cezar är rädd och får panik vilket gjorde att min förra hovslagare blev rädd och inte ville sko honom (vilket jag förstår). Idag var dagen då en ny hovslagare skulle komma. "Nya hovis" konstaterade även han att Cezar någongång har fått ordentligt med stryk. Hästen står nästan och darrar, så rädd är han.

Men, "nya hovis" var verkligen toppen och skodde både fram och bak utan några större problem....PUH! Det kommer ta tid att få Cezar att lita på människor men det ska allt gå. Det är något vi alltid kommer att få arbeta med. 

Veterinären var uppe idag också för att ge bot.vaccin. Först blev Cezar rädd och slängde sig men han förstod ganska snabbt att veterinären var snäll och stod sedan som ett lamm när han fick sprutan.

SEGER x 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0