Sjukling

Under de senaste veckorna har C visat upp lite småsvullna ben. Det började med höger bak. Då han hade en del mugg i sommras pga foderbytet var jag inte alls orolig. Efter någon vecka med svullnad som kom och gick blev även vänster bak svullet. Trodde fortfarande det berodde på muggen men nu börjar han svullna om höger fram också. Svullnaderna är inte stora och de varierar från dag till dag. Ena dagen är han bra för att nästa vara lite svullen i ett av benen. I onsdags kom distriktsveterinären hit för att kolla honom. Jag ville ta blodprov för att kolla om det kunde vara borrelia. Veterinären kollade igenom honom och det visade sig att han hade lite svullna lymfkörtlar och lite förhöjd puls i två ben. Hon tog blodprov och rekommenderade mig att avmaska med dubbel dos (det är två månader sedan jag avmaskade sist). Gav en dubbel dos redan samma kväll. Igår ringde vet och berättade att C har blodbrist och hon misstänker nu att han har blodmask. Inte riktigt det jag ville höra. Så, nu är det bara till att vänta. Blir han inte bättre på en vecka skickar jag iväg blodprover för att kolla om det är borrelia.

Håller tummarna för att älskade C blir bättre snart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0