Sjukling 4

Vid gårdagens bloggläsande läste jag att Carolines häst också haft blodbrist. De kom fram till att hennes häst led av selenbrist. Har redan kollat med veterinären om det kunde vara koppar- eller zinkbrist. Hon trodde inte på detta då han är svullen om benen också. Selenbrist viste jag inte kan ge dåliga blodvärden så jag var tvungen att kolla upp detta. Läste dock snabbt till mig att Cs mineraler innehåller selen. Så, det kan inte vara selenbrist!
Skönt ät det i alla fall att Carolines häst mår bättre nu.

Igår när jag kom till stallet såg C riktigt fin ut i sina ben. Han hade bara små små svullnader som jag inte hade reagerat på om det inte var för att han är sjuk. Det var riktigt kul att se. Men, man får inte bli för glad för snabbt. Så här har det varit förut och så blir det värre efter någon dag igen. Idag kommer nya halmbalen så ikväll kommer det bli riktigt fint på lösdriften. Ska se om jag kan ta lite kort på stall och lösdrift till nästa inlägg.

Hepp, nu ska jag snart åka och hämta Kamilla för dagens arbetspass. Kul att få samåka för en gångs skull (vi brukar inte jobba samma tider).


Kommentarer
Postat av: kamilla

Ja, det e synd att vi bara har samma tid en gång på fyra veckor! :( Får vi se till att försöka ändra på! E ju så mkt roligare på jobbet när du är där! Tack för skjutsen idag förresten! Kram kram!

2010-11-26 @ 17:11:44
URL: http://kamilla.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0