Känslig, oh ja!

Har kommit en bit med Cs rädsla tycker jag allt. Kan nu stå i boxen och kratsa hovar och byta täcke utan att ha honom i grimskaft. Han står till och med och gäspar. Det tar verkligen tid att lära känna en häst. Har haft C i ca 5 månader och börjar lite smått förstå mig på lite av vad som försegår i hans huvud. Idag lärde jag mig hur lite som gör honom rädd och orolig. Sista veckan har han varit jättegosig och verkligen velat bli klappad (nästan somnat). Idag skulle jag som vanligt kratsa ur hovarna. När jag tog ett bakben drog han sig till det ett par gånger. Jag blev lite irriterad och morrade LITE. Gissa om han tog åt sig. Jag fick inte ta på benet igen. Fick fjäska med frambenen och ta det läskiga benet sist. Stackarn, man kan verkligen undra vad han har varit med om. Fick i alla fall kratsat ur alla hovarna (mycket beröm) och sedan gosade vi tills han nästan somnade.

TÅLAMOD TÅLAMOD TÅLAMOD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0