Att göra innan sommaren

Man måste sätta upp mål att träna mot.
Det jag ska göra tills sommaren 2011 är:

1. Träna upp Cezars självförtroende
Cezar har med all sannorlikhet blivit ordentligt skrämd av människor någon gång och då sannorlikast av en man. Han är livrädd för vissa män och det tar tid för honom att lika på folk.

2. Träna min kondition och min styrka (axel)
För att orka rida och ge Cezar bästa möjliga förutsättningar behöver jag få upp min kondition. Måste även träna upp min styrka både helkropp men mycket i min vänsteraxel. Jag gick omkull med en häst för några år sedan och har en utdragen nerv vilket medför att fingrar domnar och att jag inte har mycket kraft kvar i axeln. Detta gör att jag kan tappa saker (tyglar, spön). Detta måste jag träna upp så gott det går. Har jag dålig styrka i axeln så spänner jag mig och det kommer Cezar känna och han kommer troligtvis också bli spänd av detta.

3. Börja träna för tränare
Någonstanns måste man börja och vi startar längst ner då både jag och C måste öva på vårt självförtroende.


Jag har inga tävlingsambitioner. Det viktigaste för mig är att C och jag känner oss trygga med det vi gör. Det ska vara roligt att träna.


_________________________________________________________________________


Är fruktansvärt sugen på att rida ut med hästarna i skogen och bara galoppera i snön. Cs ben ser bättre ut nu och veterinären säger att det inte är några problem att rida. Har även en stor lust till att tolka (pulka bakom häst). Men, inga snösulor - ingen ridning/tolkning!

Vill träna på allvar för tränare igen. Har tittat på massa ridsport nu när jag varit sjuk och jag vill bara träna, träna, träna. Men, det är en lååång väntan kvar. Ska börja lite smått till våren om planerna går som jag vill. Har pratat med min gamla tränare Carita och hon ville gärna komma upp och träna mig. Har även träffat Sandra på hoppträningen och jag gillade verkligen att träna för henne också, men det är ett tag kvar innan jag vågar mig över hinder igen. Hoppas även att Åsa ska ta sig i kragen och komma tillbaka till härliga Alingsås när hon är färdig med sin utbildning så att hon kan skrika lite på mig ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart jag kommer och gör! Och om jag inte gör det får du packa in hästen i trailern och komma hit ;)



Ni vill inte ha en vit farbror på gården så småningom?

2010-12-01 @ 12:03:27
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0