Min avkopplingsplats!

Idag har inte varit den bästa dagen. Gick runt på jobbet och kände mitt psykiskt illamående då nästa alla avdelningar utan vår har magsjuka. Vill verkligen inte bli sjuk så här i juletid. Efter en psykisk magsjukedag på jobbet åkte jag in till lilla Alingsås för att göra lite ärenden innan jag begav mig hem mot det underbara landet. Är verkligen glad att vi flyttade ut hit. Jag är verkligen ingen stadsperson!

Väl hemma dammade jag av julgranen och lyckades till slut hitta våra gardiner längst in i "prylrummet". Efter det kom världens, vet inte vad jag ska kalla det men deppig blev jag. Det var stökigt hemma och dessutom hade sopbilen varit här en dag för tidigt. Vår överfulla soptunna står nu kall och frusen med öppet lock. Ska allt ta och ringa till sopgubbarna i morgon. Så, Peter blev välkomnad av en arg och irriterad Johanna idag. Kanske inte så roligt.

Efter vansines- och depputbråttet tvingade jag mig till stallet, var inte alls sugen på att gå dit. Men, eftersom C är väldigt stresskänslig fick jag tvinga mig själv att ta lite djupa andetag. Det fungerade även denna gång. Efter en rejäl rengöring av hästen kände jag mig som en ny människa. Stallet är och har länge varit en plats för mig att bara koppla bort omvärlden. Helt underbart helt enkelt!

Hur underbart är det inte att komma hem till ett nystädat hem då. Ska allt ta och gå en vända i huset och bara njuta inna jag slår mig ner i soffan med Peter.


Ture vet precis hur man klopplar av



Kommentarer
Postat av: Anonym

usch lät inte som en roligt dag hörre du :(

Men tur att den slutade bra, själv så har man börjat på antibiotika idag. Förskylningen har inte läagt sig än. Virus är det, men ska ändå gå på antibiotika.

synd att inte hovis kunde komma, vi får hålla tummarna att han kan komma snart igen. Krama hästarna från mig och god jul på er :)

2010-12-23 @ 09:40:00
Postat av: Only Ellen

Hej! :)



vad ska du ha för dig i jul då? :)

2010-12-23 @ 10:33:40
URL: http://theonlyellen.blogg.se/
Postat av: Maja

psyket kan verkligen lura en stundtals.

2010-12-23 @ 11:36:55
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0